Harmonogram zajęć feryjnych 2019/2020
ppp, 2020-01-13 07:49:19
ppp, 2020-01-13 07:49:19
ppp, 2019-11-07 14:15:32
W dniu 28.10.2019 r. odbyła się narada dyrektorów przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych
z rejonu działania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Radomsku.
Inicjatorem i gościem spotkania była Pani Elżbieta Górka – wizytator KO Delegatura w PT.
W spotkaniu uczestniczyli również: Naczelnik Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Radomsku
Agnieszka Skura-Garbaciak, Naczelnik Edukacji i Kultury Urzędu Miasta Radomska- Małgorzata Krupska
oraz 36 dyrektorów, 8 wicedyrektorów i 8 pedagogów.
Psycholog Paulina Wiecha w swoim godzinnym wykładzie omówiła funkcjonowanie dzieci z FSD- Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych. Wskazała, że uszkodzenia OUN, które występują u tych dzieci, są przyczyną nieprawidłowego rozwoju procesów poznawczych, trudności w sferze emocji
i motywacji oraz komunikacji społecznej. Stanowi to bezpośrednią przyczynę trudności w przyswajaniu wiedzy i umiejętności szkolnych oraz odnajdywaniu się
w roli ucznia. Specjalistka zwróciła szczególną uwagę na wczesne rozpoznanie potrzeb i prawidłową diagnozą, która dają szanse na zaplanowanie adekwatnej pomocy, opartej na ich mocnych stronach i możliwościach. Podjęcie właściwych oddziaływań w środowisku szkolnym wpłynie korzystnie nie tylko na osiąganie przez uczniów sukcesów edukacyjnych, ale przede wszystkim pozwoli na satysfakcjonujące funkcjonowanie w szerszej społeczności - stwierdzeniem tym,
Pani Wiecha zakończyła swoje wystąpienie.
W kolejnej części psycholog Anna Łoszakiewicz przedstawiła założenia programowe projektu: „Profilaktyka zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży
z wykorzystaniem nowych technologii”. Pani Dorota Sosnowicz zaprezentowała wyniki i analizę ankiet przeprowadzonych w szkołach Powiatu Radomszczańskiego. Wyniki posłużą do opracowania treści „Projektu”.
Trzeci temat omawiany na spotkaniu dotyczył procedury organizacji zindywidualizowanej ścieżki kształcenia. Dyrektor Poradni przypomniała regulacje prawne, a psycholog Michalina Olejniczak zaprezentowała dobre praktyki współpracy Poradni z przedszkolami i szkołami.
Istotnym punktem spotkania było wystąpienie Pani wizytator Elżbiety Górka, która udzieliła wsparcia dyrektorom, odpowiadając na pytania dotyczące organizacji nauczania i wychowania dzieci i młodzieży.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej wskazują, że spotkanie wzbudziło zainteresowanie dyrektorów i chęć podejmowania kolejnych zagadnień na wspólnych zebraniach. W ankiecie ewaluacyjnej uczestnicy przedstawili tematykę godną poruszenia w późniejszych terminach.
Na początku bieżącego roku szkolnego przeprowadziliśmy w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych ankietę dotyczącą korzystania
przez uczniów z internetu. Wyniki badań mają nam posłużyć do opracowania projektu utworzenia forum internetowego dla uczniów,
rodziców i nauczycieli.
Nazwa projektu: „Profilaktyka i promocja zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży z wykorzystaniem nowych technologii”.
W badaniu wzięło udział 589 uczniów (281 dziewcząt, 302 chłopców)Raport do pobrania <tutaj>
ppp, 2019-10-28 12:53:39
Life coaching dla młodzieży szkół ponadpodstawowych/ponadgimnazjalnych
Metoda pracy nad osobistym rozwojem dla osób, które pragną dokonać zmiany w ważnym obszarze swojego życia, mają cele i marzenia,
jednak brak im pewności siebie, czy też doświadczają wątpliwości powstrzymujących ich przed konkretnym działaniem.
Coaching ma postać kilku (zwykle 6-8) godzinnych spotkań, w trakcie których coach zadaje pytania i tak ukierunkowuje rozmowę, by klient:
1) dokonał przeglądu własnych potrzeb i możliwości w tej sferze życia,w której chce dokonać zmiany,
2) podjął decyzję co chce osiągnąć,
3) jak to zrobić
4) uświadomił sobie, co może mu pomagać/przeszkadzać w wytrwaniu w postanowieniu.
Warto wiedzieć, iż coach nie udziela rad/nie sugeruje rozwiązań, nie podejmuje decyzji za klienta, nie jest terapeutą, ani mówcą motywacyjnym. Coaching służy wspieraniu klienta w przekraczaniu przez niego własnych ograniczeń, uświadamianiu sobie własnych zasobów i możliwości wykorzystania ich do osiągania ważnych indywidualnych życiowych celów.
Uczy myślenia skoncentrowanego na formułowaniu celów i szukaniu rozwiązań.Coaching rodzicielski
Metoda pracy nad własnym rozwojem w roli rodzica – zwiększeniem świadomości własnych (a także własnego dziecka) psychologicznych zasobów, rozwijaniem postawy rodzicielskiej sprzyjającej prawidłowemu wspieraniu dziecka w rozwoju oraz umiejętności samodzielnego rozwiązywania konkretnych problemów wychowawczych, jakie dany rodzic napotyka. Założeniem coachingu rodzicielskiego jest to, że każdy rodzic posiada kompetencje dobrego rodzica, ale z jakiegoś powodu ich nie wykorzystuje. Celem tej metody jest uświadomienie klientowi,
że zawsze ma wybór – to on wybiera sposób myślenia, odczuwania i zachowywania się w interakcji z własnym dzieckiem.
Przy wsparciu coacha w trakcie kilku (zwykle 6-8) godzinnych spotkań rodzic: formułuje cele, jakie chce osiągnąć w relacji z dzieckiem,
sam dobiera środki/sposoby ich realizacji dostosowane do własnych oraz dziecka potrzeb i możliwości.
Praca coacha polega na zadawaniu pytań i takim kierowaniu rozmową w trakcie sesji, by klient:
1) dokonał przeglądu własnych potrzeb i możliwości w zakresie kierowania swoim codziennym zachowaniem w roli rodzica,
2) podjął decyzję co chce osiągnąć,
3) jak to zrobić
4) jak dbać o własną wytrwałość w realizacji tych świadomie zaplanowanych działań.
Coach nie udziela rad, nie narzuca swojego zdania, szanuje odmienność poglądów, w szczególnych przypadkach kieruje do innych profesjonalistów.Coaching dla nauczyciela
ppp, 2019-10-28 13:11:22
Metoda wsparcia nauczyciela, której celem jest zwiększenie przez niego świadomości własnych psychologicznych zasobów oraz możliwości
ich wykorzystania w pracy z uczniami, a w konsekwencji rozwinięcie jego kompetencji interpersonalnych, zawodowych i profilaktyka wypalenia zawodowego. Spotkania mają postać kilku indywidualnych godzinnych sesji, w trakcie których coach zadaje pytania, a nauczyciel odpowiadając na nie ma możliwość:
1) precyzyjnie sformułować problem, z jakim się zmaga,
2) podjąć decyzję co chce osiągnąć w tej sytuacji,
3) dokonać przeglądu własnych potrzeb i możliwości w zakresie kierowania swoim myśleniem, emocjami i zachowaniem w związku z nim,
4) zdecydować jak to zrobić
5) jak może dbać o własną wytrwałość w realizacji podjętych decyzji.
Coach nie udziela rad, nie narzuca swojego zdania, nie decyduje za klienta, szanuje odmienność poglądów, przestrzega zasady poufności.
Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Radomsku podaje terminy spotkań Sieci Współpracy Terapeutów Pedagogicznych
w roku szkolnym 2019/20:1. 25.10.2019 r. (piątek) godz. 10:00 - 12:00
2. 13.12.2019 r. (piątek) godz. 10:00 - 12:00
3. 21.02.2020 r. (piątek) godz. 10:00 - 12:00
4. 24.04.2020 r. (piątek) godz. 10:00 - 12:00
5. 05.06.2020 r. (piątek) godz. 10.00 - 12.00Tematyka spotkań będzie ustalana na bieżąco.
Osoby prowadzące: mgr Aleksandra Łańcuchowska-Kościołek – pedagog
mgr Iwona Rawska - pedagogSpotkania odbywają się w świetlicy Bursy Szkolnej przy ul. Piastowskiej 21.
ppp, 2019-10-09 14:58:40
Serdecznie zapraszamy
Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Radomsku podaje terminy spotkań „sieci współpracy” pedagogów i psychologów szkolnych
oraz doradców zawodowych i nauczycieli zajmujących się doradztwem w roku szkolnym 2019/20:1. 23.10. 2019r. (środa) godz. 10:00 - 12:00; 12:00 – 13:00 doradcy zawodowi, nauczyciele
2. 27.11.2019r. (środa ) godz. 10:00 - 12:00
3. 29.01.2020r. (środa) godz. 10:00 - 12:00; 12:00 – 13:00 doradcy zawodowi, nauczyciele
4. 11.03.2020 r. (środa) godz. 10:00 - 12:00
5. 13.05.2020 r. (środa) godz. 10:00 - 12:00 ; 12:00 – 13:00 doradcy zawodowi, nauczycieleTematyka spotkań będzie ustalana na bieżąco.
Osoby prowadzące: mgr Barbara Witalewska – pedagog – doradca zawodowy
mgr Jolanta Załęcka- pedagog – doradca zawodowy
mgr Anna Łoszakiewicz – psychologSpotkania odbywają się w świetlicy Bursy Szkolnej przy ul. Piastowskiej 21.
ppp, 2019-10-09 14:58:40
Serdecznie zapraszamy
Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Radomsku podaje terminy spotkań "Sieci Współpracy Logopedów"
w roku szkolnym 2019/2020:04.10.2019 (piątek) godz. 10:00-12:00
08.11.2019 (piątek) godz. 10:00-12:00
10.01.2020 (piątek) godz. 10:00-12:00
07.02.2020 (piątek) godz. 10:00-12:00
06.03.2020 (piątek) godz. 10:00-12:00
03.04.2020 (piątek) godz. 10:00-12:00
08.05.2020 (piątek) godz. 10:00-12:00Tematyka spotkań będzie ustalana na bieżąco.
Osoba prowadząca: mgr Joanna NiteckaSpotkania odbywają się w świetlicy Bursy Szkolnej przy ul. Piastowskiej 21
Serdecznie zapraszamy
ppp, 2019-09-30 12:51:44![]()